مشاور املاک

معرفی املاک لوکس

مشاور املاک

معرفی املاک لوکس

معرفی املاک لوکس تهران

  • ۰
  • ۰

بسیار پیش می آید که افراد هنگام خرید آپارتمان در تهران، بر سر انتخاب محله دچار سردرگمی شوند. اگر تاکنون خانه ای خریده باشید و یا در جست و جوی آپارتمان در تهران بوده باشید، حتما پیش آمده است که انتخاب محله مناسب برایتان سخت شده باشد. شاید بتوان گفت با شناخت بهتر از تاریخچه، امکانات، محدودیت ها و قیمت های هر منطقه امکان انتخاب بهتر برایتان مهیا شود.

تهران بزرگ با محله های مختلف که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا هستند، همیشه برای کسانی که قصد خرید آپارتمان در تهران را دارند ایجاد دردسر می کند. در این گزارش تصمیم گرفته ایم تا دو محله یوسف آباد و تهرانپارس را به شما معرفی کرده و ویژگی های آن را بیان کنیم تا با مقایسه این دو بتوانیم کمکی جهت انتخاب هر چه بهتر شما داشته باشیم.

محله یوسف آباد را بهتر بشناسیم

در آغاز باید بگوییم محله یوسف آباد از قدیمی ترین محله های تهران به حساب می آید. این محله به صورت شمالی-جنوبی در کنار خیابان ولیعصر و اتوبان کردستان قرار گرفته ، بر همین اساس خیابان های اصلی این منطقه نیز شمالی_جنوبی و خیابان ها و کوچه های فرعی که غالبا کم عرض هستند، به صورت شرقی – غربی شکل گرفته اند.

جهان آرا، مستوفی، اسدآباد، ابن سینا و... از مهمترین بخش های این محله محسوب می شود. باید بگوییم ساکنین این محله عموما قشر فرهنگی و متوسط جامعه را تشکیل می دهند.

تفاوت قیمت ملک در محله یوسف آباد

اگر در پی خرید و فروش آپارتمان در یوسف آباد بوده باشید می دانید این محله املاکی را در خود جای داده است که از نظر قیمت با هم تفاوت بسیاری دارند. تفاوت قیمت میان خیابان ها است که گاه به متری 5 میلیون تومان هم نزدیک می شود. نکته دیگر در مورد محله یوسف آباد وجود خانه های قدیمی حیاط دار و یا به اصطلاح خانه های کلنگی است که بیشتر می توان آنها را در خیابان مستوفی جست و جو کرد و عموما قیمت آنها از 10 میلیون تا 15 میلیون متفاوت است.

از طرف دیگر آپارتمان های این محله بوده که با توجه به خیابانی که در آن واقع شده است از حدود قیمت متری 7 میلیون تومان آغاز و تا متری 12 میلیون تومان هم پیش می رود.

در واقع گاه دیده می شود که آپارتمانی نوساز در یکی از خیابان های محله یوسف‌آباد با قیمت متری 7 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده، در حالی که آپارتمانی دیگر در خیابانی متفاوت اما نزدیک، متری 12 میلیون تومان نیز به فروش می رسد، اما چرا چنین اتفاقی در این منطقه افتاده است؟

باید بگوییم دلیل اصلی این تفاوت قیمت، خیابان هایی است که این آپارتمان ها در آن واقع شده و در واقع کار قیمت گذاری جهت خرید و فروش آپارتمان در یوسف آباد را با چالش مواجه کرده است. برخی از خیابان‌های این منطقه، به دلیل ساختار اجتماعی ، نوع فرهنگ ساکنان و نوع آپارتمان‌ها، از زمان گذشته قیمت بالاتری نسبت به سایر خیابان‌های منطقه دارند. شاید تفاوت فاصله این دو خیابان، صد متر هم نباشد اما همین تفاوت منجربه اختلاف قیمت چند میلیون تومانی می شود.

خصوصیات محله یوسف آباد

نکته دیگری که در ارتباط با این محله باید به آن تاکید کرد این است که در محله یوسف آباد پیدا کردن خانه ای با متراژ کمتر از 70 متر کاری سخت به حساب می آید. دلیل آن هم این است که ساکنین این منطقه از شرایط مالی مناسبی برخوردار هستند و علاقه آنها زندگی در خانه های بزرگتر، در نتیجه بر ساخت خانه هایی با متراژ بالاتر است.

از طرف دیگر باید بدانیم که این محله در محدوده طرح ترافیک زوج و فرد قرار دارد که البته نزدیکی به ایستگاه های متروی مفتح، جهاد و میرزای شیرازی تا حدی توانسته است رفت و آمد به این محله را آسان کند .

اصول شهرسازی نوین در تهرانپارس

تهرانپارس واقع در شرق و شمال شرقی شهر تهران است. این محله از شمال به بزرگراه بابایی ختم می شود. جنوب تهرانپارس خیابان دماوند، شرق آن بلوار پروین و در غرب این محله بزرگراه باقری قرار گرفته است.

باید بگوییم از زمانی که شروع به ساختن تهرانپارس کردند، این محله را بر پایه اصول شهرسازی نوین بنا نهادند. بر همین دلیل این محله یکی از بهترین طرح های شهری به حساب می آید. بافت شهری تهرانپارس ساختاری کاملا شطرنجی دارد.

ضلع غربی بلوار شاهد به نسبت شرق آن بافت مسکونی غیر فشرده تری دارد و تراکم ساختمان های آن کمتر است. از طرف دیگر باید بگوییم فلکه سوم و چهارم غالبا از معماری جدیدتری بهره گرفته است، قیمت های پایین تری دارد و این بخش پس از انقلاب ایجاد شده است.

بزرگراه رسالت نیز باعث شده این محله به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم گردد و خیابان آرش تیرانداز یا همان بلوار حجربن عدی، از خیابان های مهم این محله به حساب می آید که در گذشته چهار فلکه را در خود جای داده بود اما اکنون تنها دو فلکه از آنها باقی مانده است. فلکه اول در جنوب اتوبان رسالت و فلکه سوم در قسمت شمالی آن قرار دارد. اما فلکه دوم که قبلا وجود داشت امروزه چهار راه اشراق نام گرفته است و از روی فلکه چهارم نیز، بزرگراه شهید زین الدین عبور می کند.

خیابان حجربن عدی یکی از شلوغ ترین خیابان‌های این محله است و مراکز تجاری و پاساژهای مهمی در آن واقع هستند. این مسئله باعث شده است که در بعضی زمان ها به خصوص عصرها، تردد افزایش یافته و شاهد ترافیک باشیم.

قیمت آپارتمان در تهرانپارس چقدر است؟

باید بگوییم تهرانپارس هم مانند یوسف آباد از نظر قیمت آپارتمان، طیف متفاوتی از قیمت ها را در بر می گیرد. در واقع قیمت آپارتمان ها در تهرانپارس در نقاط مختلف متفاوت است. بررسی ها نشان می دهد که به طور میانگین قیمت آپارتمان از خانه هایی با  حدود 5 تا 10 سال سن حدود 50 درصد گرانتر بوده و آپارتمان های نوساز نیز قیمتشان بالاتر است . قیمت آپارتمان در تهرانپارس بنا به موقعیت و سن ساختمان از نظر قیمت بازه گسترده ای را در بر می گیرد. بنابر آنچه گفته شد،جهت خرید آپارتمان در تهرانپارس، مطابق هر بودجه ای فرصت مناسبی وجود دارد.

به طور کلی، کسانی که قصد خرید و فروش آپارتمان در تهرانپارس را داشته باشند به خوبی می دانند که بخش غربی تهرانپاری از نظر قیمت گرانتر از تهرانپارس شرقی است . در تهرانپارس شرقی می توان خانه ای کمتر از متری 2 میلیون تومان هم پیدا کرد که به دلایل متعددی قیمت آن کمتر از سایر آپارتمان های منطقه است. گرانترین خانه ها نیز در تهرانپارس شرقی تا متری 5/4 میلیون تومان هم می رسد. تهرانپارس غربی همچنین قیمت ها از 2 میلیون تومان آغاز و تا 8 میلیون تومان نیز در نوسان است.

ویژگی محله تهرانپارس

محله تهرانپارس نیز مانند سایر محله ها دارای ویژگی های خاص خود است. یکی از مهمترین ویژگی های این محله دسترسی آسان به‌ محله‌های مختلف تهران و وجود ایستگاه مترو در محله است که دسترسی را آسان تر می کند. از طرف دیگر این محله خارج از طرح زوج و فرد بوده که می توان گفت رفت و آمد به آن را راحتتر می کند.

شناخت بهتر محله های تهران

اگر هنوز با خودتان به توافق نرسیده اید که کدام محله برای سکونتتان مناسب است و یا وقت کافی ندارید تا بنگاه های متفاوتی را سر بزنید و قیمت محله های مختلف را با هم مقایسه کنید، پیشنهاد می دهیم تا سری به سایت ساکنین زده و جهت آشنایی با محله ها و قیمت ها، آن هم به ساده ترین شکل ممکن، از آن استفاده کنید. سایت ساکنین با قرار دادن اطلاعات کامل هر محله و قیمت های املاک شما را در دستیابی به بهترین تصمیم یاری می کند.

  • ۹۶/۰۷/۰۳
  • املاک خانه سبز

نظرات (۱۱)

  • تعمیر کولر گازی
  • عالی
  • تهران جرثقیل
  • ممنون از اطلاعات خوبی که میذارید.

    عالی بود.

    با تشکر.

  • اجاره جرثقیل
  • خیلی جالب بود.

    با تشکر

  • فروش ویلا
  • اجاره جرثقیل در تهران
  • خیلی ممنون از وبلاگ خوبتون.

    ممنون از مطالب عالیتون.

     

    خیلی جالبه.ممنون.

  • فروشگاه انبرچه
  • عالی بود.

    موفق باشید.

    خیلی خوبه.

    سپاس.

    جالب بود.

    موفق و پیروز باشید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی